Saturday, June 8, 2013

0 Restoran Selera Sambal Asli Jawa, Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang


Assalamualaikum...

Entri kali ni sempena aku berbuka puasa sunat hari Khamis yang lepas ni...entri tentang makanan di mana orang Malaysia memang suka bab makan-makan nie...terletak di jalan utaman Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang restoran ni menu utama adalah Ayam Penyet...tengok menu kat gambo atas tu....macam2 ayam penyet ada...sila tunjuk dengan tangan je....Jom tengok apa yang aku berbuka di restoran ni...

Limau suam yang pure dan air suam

Minuman
Aku order air limau suam...air limau suam ni memang pure...takde rasa gula langsung dan disebabkan itu tokey restoran bagi air suam percuma tuk bilas mulut...

Bakso...sedap
Kecap manis BANGO dan sambal untuk bakso...Kecap manis aku preferred ABC
Ayam Penyet Special Udang
Nasi Putih
Makanan
Untuk makanan pula aku order bakso, ayam penyet special udang, dan nasi putih...bagi aku semuanya secukup rasa walaupun aku nak sambal belacan tu lagi pedas...tapi memandangkan perut kosong sebab puasa so berbuka dengan makanan yang terlalu pedas adalah no good...Overall makanan kat restoran ni sedap...dan yang paling penting sila lihat gambo di bawah nie...

Gred A tuk kebersihan bagi restoran ni..nampak tak yang kat atas tu?

P/S : Sedap dan boleh cuba!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates