Tuesday, July 12, 2011

0 Hari Pertama di Pesta Floria 2011, Putrajaya - Part 2

Gerai makan khas untuk pengunjung pesta..
Memula driver bas nak turunkan penumpang kat Tesco Puchong...tapi last2 minute dia tukar plan nak turunkan aku dulu kat Putrajaya Sentral...perghhh nasib baik kalau tak rugi masa aku.....dahlah datang jauh2 dari kampung...lepas tu buang masa kat atas bas je...atas sebab musabab yang celaka kan.....hehehe!!
First time sampai kat Putrajaya Sentral nie..station bas, teksi, ERL ke KLIA pun ada..aku consider benda ni semua bagus untuk future planning and ke arah mencapai Wawasan 2020....opps tetiba melalut pulak macam pro kerajaan  je..hahaha...lebih kurang pukul 2:30 petang sampai laa kat Putrajaya Sentral...tunggu.adik aku pickup dalam 10 minit dan straight to tapak Pesta Floria(lupa plak aku  kat Presint mana...hmm....kalau korang pegi mesti jumpa punya..)
Bihun utara tuk alas perut..
First sekali bila sampai je kat sini straight pegi kat gerai makan...sebab lapo tahap gaban....tak ramai orang sangat...mungkin sebab hari pertama dan operasi BERSIH....orang KL semua malas nak turun ke Putrajaya...agaknya lahh..!! Makan yang ringkas2 je...makan Bihun Utara katanya...yang bezanya bihun dia warna kuning...dan air bandung yang rasanya macam tak cukup gula(gula mahal kot!!)...
Bila perut dah kenyang dan rasa macam ada tenaga....apa lagi tawaf la tapak pesta nie dan snap2 le ape yang patut...cuaca memang panas tahap gaban...kalau korang datang jangan lupa bawa topi ke...tudung2 ala Siti Nurhaliza ke atau Datuk Seri Shahrizat Jalil ke....janji cover ok kepala korang tu...kang tak pasal2 pitam..panas bukan memain....memandangkan tema tahun nie.."Roses are Forever" atau bahasa Melayunya "Mawar Untuk Selamanya"!(diingatkan lagi sekali yeaa...pentingnya English Educacionnn!!) aku tepek kat bawah nie gambo bunga ros yang macam2 warna...rambang mata aku tengok!!
Red colorrrr!!
Nak kata kuning tak jugak sebab banyak putihnya,,
Tak salah yang ni warna oren..
Tak tahu categori warna apa!!
Yellow colorr!!!!
BERSAMBUNG LAGII >>
Komen : Macam-macam bunga ada...dan macam-macam warna ada....

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates