Sunday, June 19, 2011

0 Review : X Men First Class and Happy Father's Day

Salam di hari Ahad...
Terlebih dulu nak ucapkan Selamat Hari Bapa/Abah/Daddy/Papa/Appa dan sekutu dengannya kat seluruh dunia termasuklah abah aku..Semoga dikurniakan kesihatan yang baik dan harap2 semoga kehidupan diberkati-Nya. Insya-Allah.
First Class...maksud tersirat
Tapi entri ni bukan pasal aku punya abah...tapi tentang hari Sabtu(semalam). Memang aku dah plan nak tgk X Men : First Class nie...sbb sebelum ni mmg dah plan baik nak tengok cite X-Men.. tetiba ultra Melayu dan semangat PEKIDA yang kuat menyebabkan aku terlayan cite KL Gangster yang aku rasa bagus sial...hehehe!!
Lengang lagi...banyak parking kosong
Pepagi lagi dah bangun sebab aku nak pegi Poslaju dulu sebelum pegi TGV Tebrau..nak pos benda kat saudara Nik(mintak ampun le sesangat.) lepas tu straight nak pegi TGV Tebrau...dalam kul 10 pagi dah sampai..ada sejam lagi sebelum movie start...Jusco pun baru bukak...early bird le katakan....

Sinopsis:
X-Men First Class adalah kisah prequel sebelum cite X-Men, X2, and X-Men 3 : The Last Stand.
How Magnetto and Prof Xavier berjumpa, camne mereka sebelum ni berkawan and the side(good or bad) they have to choose. Banyak kisah tentang Magnetto nak balas dendam terhadap Sebastian Shaw, Nazi Commandant yang membunuh ibunya dan membuat hidupnya sengsara dijadikan bahan ujikaji...

Review:
1. Ada 2 cameos scene aku rasa menarik....Hugh Jackman dan Rebecca Romijn-Stamos...nak tahu korang kena tengok..
2. Aksi tidak terlalu banyak sebab fokus  pada perkembangan watak dan cerita...kira nie first episode...takan semua orang dah ada power nak berlawan sakan....semua budak2 yang ada power masih belum tahu nak gunakan power diaorang sepenuhnya....
3. Kenapa Professor Xavier pakai kerusi roda? Sebab dia lumpuh la kan...tapi sebab apa dia lumpuh?Kena tengok la kannn!
4. Bagaimana Cerebro dicipta dan bagaimana munculnya Beast?
Teruja ngan movie poster nie..Steven Spielberg ngan Peter Jackson tuu..
Komen : Bagi aku First Class laaa...digarap dengan baik...tak caya cuba korang  tanya Siskel & Ebert(lupa plak..Siskel dah mati..sorry!)

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates