Thursday, February 28, 2013

1 Hari Kedua di Pulau Pinang : Jeruk Madu Pak Ali, Georgetown, dan Batu Feringghi - Final Part



Assalamualaikum.....
Sambungan dari entri sebelum ni iaitu jalan2 makan angin di area Georgetown sampai perut kembung...Last entri cite pasal Jeruk Madu Pak Ali...Of course kedai ni punya main seller is jeruk buah2an…ade buah pelam...buah pala…buah betik…buah kedondong…tetapi bukan setakat  jeruk dia jual…ade jual souvenir seperti key chain dan t-shirt..ade jugak minyak panas dan balm…aku beli sikit sebab tak nak bebankan diri dengan berangkut benda alah ni dalam backpack aku…jual dalam rega promosi…3 paket tuk RM10…minyak panas buah pala dalam RM6 dan balm RM4 sebiji*aku beli 2 botol balm dan satu botol minyak panas*…lepas dah puas tengok2/beli dan snap gambo dalamenapak guna kaki di area Georgetown ni…Mari kita tinjau ape yang ade kat dalam kedai Jeruk Madu Pak Alm kedai Jeruk Madu Pak Ali ni…aku decide nak jalan2 ambik gambo kat jalan Penang Road nie…Banyak bangunan2 historical dan nostalgia kat sini…tak hairanlah kalau Pulau Pinang dinobatkan Unesco Heritage World City…
Main police station in Penang Road
Becak @ Trishaw
Brand Kayu Nasi Kandar
Brand Nasi Kandar Line Clear
Old ODEON
SUBWAY
Jeruk Madu Pak Ali
Macam-macam ade!
Aku tercari2 gak Masjid Kapitan Keling tuk revisit tapi ianya bukannya kat Penang Road…kat road ape ntah aku pun tak sure sebab tak masuk dalam plan*aku dah pergi from previous visit*...decide tuk sightseeing kat Penang Road je sebab kaki dah berat semacam je…fikir2 kemudiannya balik ke Batu Feringghi je laaa…menapak lagi ke area Komtar tuk ambik bas 101 balik ke Batu Feringghi…sampai kat Batu Feringhi decide tuk check inn dan berehat jap sebelum aktiviti ronda2 pasar malam…tapi sebelum ke pasar malam aku sempat bercanda di pasiran pantai Batu Feringghi *mencuci mata katanya...*

Almost sunset!
Almost sunset part 2
The other side
Night Market : Art for SALE!
Night Market: clothes and bags!
Aku takde intention barang apa pun nak dicari just walk for fun…*jalan lagiiii…exercise sungguh*…tipikal pasar malam...barang2 tiruan…souvenir mcm t-shirt…key-chain…CD dan DVD cetak rompak pun ade…yg penting: berkenan dan ada fulus*terbeli sebiji fridge magnet*…dalam pukul 9 malam aku dah balik ke hostel dan bila fikir balik jeruk yang dibeli macam tak cukup je…*kena ade revisit balik ke kedai Jeruk Madu Pak Ali*…mungkin pada hari esok selepas balik dari Penang Hill atau known as Bukit Bendera…


Komen : Hari kedua yang banyak berjalan!!



1 comments:

Unknown said...

JIKA ANDA BUTUH ANGKA GHOIB/JITU 2D.3D.4D YG DI JAMIN TEMBUS 100% DI PUTARANG SGP/HKG SILAHKAN SAJA ANDA TLP KY JAYA DI NOMOR 085-342-064-735 TRIMAH KASIH

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates