Saturday, February 16, 2013

2 Review : Hantu Kak Limah 2 Husin, Mon, dan Jin Pakai Toncit



Lama tak mengupdate nie...dengan beberapa minggu ni asyik hujan dan mendung silih berganti…mood memang berubah2 laa…kalau ikutkan memang nak terbongkang je kat atas katil tu…tak sure lah sama ada  hormone estrogen  tak stabil atau memang mid life crisis *tapi aku rasa jiwa aku masih muda remaja…:)* …Disebabkan nak hilangkan mood yang tak beberapa best beberapa minggu lepas ni maka masa hari Jumaat lepas balik kerja…dengan ditemani 2 awek sibuklah membooking cite Hantu Kak Limah 2 : Husin, Mon, dan Jin Pakai Toncit *tajuk panjang gila…strategi marketing tu*

Cite2 Mamat Khalid bagi aku amat mengarut…aku memang tak pernah layan cite2 dia sebelum ni macam Rock, Zombie Kampung Pisang, Di Kala Malam Bulan Mengambang...etc..tapi exception bagi Hantu Kak Limah Balik Rumah sebab bagi aku lawak dia fresh...*bagi aku laaaa...orang lain aku tak tahu...rambut sama hitam hati lain2 kan?*


Ulasan Pengkritik Filem Yang Tak Bertauliah:

1. Johan(Abi) takde dalam cite nie…kahwin lari dengan minah Indon kabarnya..so sangatlahh kurengg lawak kat dalam cite dan aku rasa mood the whole movie tu macam dah lain…

2. Si Usop pun dah kurang lawaknya…*anak ikan ke yang dia bawa tu?...bukannya anak ikan tu yang sepatut bawa dia *…kalau dalam movie yang Hantu Kak Limah Balik Rumah tu si Usop tu memang menonjol…

3. Lawak yang recycle…dah tak fresh…especially yang mamat cakap “sabo ajellah*…berapa banyak kali daaa….

4. Tapi part yang aku paling ketawa macam nak pecah perut bila masa Pak Jabit bercakap tentang halusinasi atau pun pemikiran ketika mencari Husin…

5. Aku suka lagu duet Ezlyn dan Awie tuk Lamunan Terhenti...not bad laa..dengan serak2 basah suara Ezlyn..*lagu asal Aris Ariwatan!*


Komen : Boleh layan tapi lawak tak sama macam yang sebelum nie..

2 comments:

i'm shin... i'm inesen said...

dok tahan sampai bulan 3 baru nak nengok wayang #nanges

luddin said...

awatnya shin ? pantang ka??

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates