Thursday, February 7, 2013

2 TEASER : PENANG 2013



Asyik teaser je kan.. :)...Dalam tahun 2009 sekali dan tahun 2010 sebanyak 2 kali...back to back year aku pegi Penang...kedua-dua tahun tu aku pegi naik bas...dalam tahun 2009...fokus aku ke Penang adalah jalan-jalan cari makan...street food katanya...nasi kandar Line Clear laa....nasi kandar Beratur laaa...kemudian Tropical Spice Garden(Taman Herba)...kemudian pada tahun 2010 trip yang pertama...fokus to the infamous Botanical Garden dan makan2 jugak*matilaa...orang Malaysia suka makan....kalau sakit kerana makan pun takpe*

2009...First trip ever to Penang

2010 Second trip to Penang...Botanical Garden

Kemudian pada trip kali kedua fokus utama adalah Penang Butterfly Farm...Port Cornwalis aka Padang Kota...dan makan2 jugak...*see...makan tu penting*...Gurney Drive dalam kesemua trip tu memang aku pergi...dan kesemua trip tu semuanya bertiga dan aku menaiki bas semasa perjalanan pergi dan balik dan ada sekali aku pulang menaiki flight dari Penang ke JB...dan untuk trip 2013 nie aku travel sorang2 ala solo backpacker dan pergi balik Penang aku naik flight...

3rd Trip to Penang...Penang Butterfly Farm
3rd Trip to Penang...Fort Cornwalis aka Padang Kota

So trip kali ke 4 nie*macam tak percaya plak dah banyak nie* aku travel solo....nak kata tempat ni asing taklah jugak sebab dalam negara sendiri...3 kali pegi pulak tu...cuma aku rasa yang berbeza sikit sebab aku travel SOLO dan ala2 backpacker...takde beg troli2 nie...aku rasa travel sorang2 nie yg menyebabkan trip kali ni berbeza sikit...ok so ape fokus aku kali ni untuk trip 2013????

Komen : Tunggu eaaa...haha! dan sebenarnya ini trip kali ke 5...tapi trip zaman budak2 sekolah tak payahlah kira kan....



2 comments:

Aziela said...

Nanti share yer. I need complete and detail review sebab ada plan nak pergi juga.

luddin said...

Insya-Allah kak!! cuti panjang ni..!

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates