Wednesday, December 19, 2012

2 Sate Laman Perdana Gerai K8, Putrajaya


Lokasi : Laman Perdana Putrajaya
Menu : Sate Ayam dan Sate Daging Lembu
Kuantiti : 20 cucuk(10 Ayam dan 10 Daging)
Rega Secucuk : RM0.70 secucuk

 
Ok yang ni pada pendapat aku lah di antara tempat yang menarik kat Putrajaya nie...konsep makan-makan dalam taman atau laman kot*depends pada korang nak pilih ape*...terletak bersebelahan Seri Perdana dimana terletaknya Jabatan Perdana Menteri...Laman yang bercirikan senibina bukan Malaysia especially air pancut atau water fountain yang terdapat kat taman nie...
 
Konsep yang menarik sebab ada few stalls/gerai yang menjual makanan2...ada stall yang menjual beraneka mee...stall menjual makanan Barat...stall menjual nasi ayam sajok...stall menjual minuman...dan aku cuma makan Sate...terpulang pada selera masing2 nak makan ape...yang penting ade duit...betul tak?
Gerai K8...Promo percuma je nie..
 
Beso2 kan...mampu ke?

3 mangkuk kuah kacang..

Nampak memang tempting kan ko nak ngap je...
 
Ini tempat terakhir aku pergi pada trip kali nie dan pertama kali aku ke Laman Perdana nie...adik aku suggest kena cuba makan sate sebab dia kata sedap...disebabkan baru je membuang lemak2 kat Taman Botani...maka kenalah ganti balik kan...Layan je gambo sebab kadang2 gambo boleh membawa seribu makna dan pengertian *ceh ceh ceh...drama* Selepas makan ..aku agree dengan adik aku...sate ni memang sedap...kuah dia memang rasa kacang bukan rasa kari atau perasa yang lain2...
Opps...air jgn lupa ...air jgn manis2 nanti korang muak...aku laa...org lain x tahu!!
 
Langsai..pulun habis...

Senibina mana dia orang ciplak..

Gerai K5 jual nasi ayam

Cantikkan??
 
 
Komen : Nak pegi dan makan lagi dan cuba makanan lain....Kalau korang pegi Putrajaya jangan lupa singgah sini...
 
 

2 comments:

iKhRam said...

bila blogwalking awal pagi mcm ni
perut yg berkeroncong, tgok sate.. rasa mcm nak amik je kat dalam laptop ni sate2 tu..

nak try la..

selalu try popia kat alamanda tu jer..

luddin said...

cikgu ikhram..

patut cuba...lgpun ambience kat Laman Perdana ni santai..

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates