Saturday, December 29, 2012

0 Jalan2 Shopping Perabih Duit Part 1 - Johor Premium Outlet


 

Tarikh: Sabtu, 29 Disember 2012
Waktu: 11 pagi ke atas...

Assalamualaikum...

Tinggal lebih kurang 2 hari lagi nak masuk tahun baru 2013...Kebiasaannya hujung2 tahun kebanyakkan company akan bagi bonus kat pekerja dia kan...company aku yang tercinta pun dah bagi bonus masa ari tu sebelum Krismas maka setelah dibagi2kan untuk perbelanjaan tetap maka balance2 tu lah yang boleh dibelanjakan...Jalan2 perabis duit kali ni aku ke Johor Premium Outlet sebab kebiasaannya kalau dapat bonus aku kena beli barang yang boleh dijadikan kenangan...kira barang yang nampak laa...macam jam*hmm hmm hmm* ke atau barang2 elektronik...baju pun boleh gak kalau ade yang berkenan...tapi takdelah sampai over the limit ataupun over budget!!

Johor Premium Outlet
Perjalanan dimulakan lambat seperti biasa dalam jam 11 pagi baru gerak dari Pasir Gudang...biasanya kalau ke JPO aku dah tahu kedai mana yang aku nak pegi masuk dan kedai2 yang tak sepatutnya aku masuk...hehehe!! So kat situ je dah boleh jimat masa...Jangan buang masa dengan masuk ke kedai2 yang tak mampu milik seperti Burberry, Tommy Hillfigers,dan kedai2 lain yang terlampau high end...memang tak mampu lah untuk aku*nanges*... :(
Seluar 3 suku dalam tu...

Mendung dan panas
Masuk ke kedai yang mampu milik je...tepuk dada tengoklah wallet adalah prinsip yang diguna pakai ketika ini...Aku sampai kat JPO dalam pukul 12 tengahari sebab aku drive macam siput sikit...mendung tapi terasa bahang panasnya menunjukkan tanda2 hari akan hujan...First sekali sampai kat JPO masuk butik FOSSIL...survey2 tapi tak beli lagi....keluar FOSSIL masuk butik Levi's...ade yang berkenan tapi takde saiz...keluar dan kemudian masuk kedai Adidas...takde beli ape2 dan keluar…masuk kedai PADINI...berkenan kat seluar 3/4(tiga suku)....rembat dengan rega RM35...masuk BODY SHOP tak best sebab semua dah ada...huhu!!
Berdua pasti lebih baik ...salah satu RM110..yang mana?
 
Dan akhir sekali masuk semula ke kedai FOSSIL*yang first time masuk tu tuk survey je dulu*tuk membeli jam tangan sebagai tanda kenang-kenangan tuk bonus tahun nie...bukan SATU tapi DUA...tamak haloba sungguh... :) mana taknya ada promosi beli 2 jam tangan dan dapatkan diskaun 50 % tuk jam tangan yang kedua(harga jam tangan yang kedua mestilah kurang dari jam tangan yang pertama)...dan salah satu jam tangan tu cuma RM110 je selepas dah didiskaunkan...rasa berbaloi...lepas beli je terus siap2 balik ke Pasir Gudang dalam pukul 4:30 petang sebab misi dah tercapai …Alhamdulillah!!
 
Komen : Seluar 3/4 satu dan 2 jam tangan... :)


 

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates