Monday, December 10, 2012

0 Review : Life of Pi




Assalamualaikum,
 
Bertemu kembali dalam segmen Jom Jalan-Jalan Tengok Wayang yang ditaja oleh poket sendiri…Berbelah bagi nak tengok sama ada kat wayang atau selepas download kat torrent tapi lambat lah tunggu yang good quality...Fikir punya fikir dengan mendalam *drama*  aku pun redha dan pasrah kasik tangan aku  menaip dan mem booking online kat TGV website (http://www.tgv.com.my) ..
 
Source : Image taken from the net...Thank you!!

 Plot dan Isi:
Permulaan scene je dah muzik mendayu2…aku macam dah agak filem ni mesti sarat dengan emosi…jangan menangis sudahh!!..Huhu…Berdasarkan novel dari Yann Martel dengan tajuk yang sama. Berdasarkan pengembaraan kehidupan seorang kanak2 bernama Pi. Kemuncak cite ni bila Pi terpaksa  berkongsi bot penyelamat dengan seekor harimau Bengal di lautan Pasifik selepas kapal kargo yang dinaiki dalam perjalanan dari India ke Kanada bersama ibu bapa dan abangnya  karam di Lautan Pasifik. Haru tak haru dibuatnya. Aku taknaklah panjang lebar cite satu persatu...No spolier here!!
 
Additional info:Pelakon utama budak yang bernama Pi lakonan Suraj Sharma tidak ada pengalaman berlakon langsung.

Conclusion dan Pendapat Aku Tentang Filem Ini:
1.       Ade part yang miss here and there(in term of logik laa)…tapi kalau banyak komen atau nak kesempurnaan korang  buat je lah filem sendiri…
2 .       but overall the movie is worth watching and deserves to be applauded especially on the visual effect – 3D*tetiba speaking London mcm Siskel and Ebert plak*
3.       The Time Magazine*korang tau tak pasal majalah nie? …x pernah dengo?? K...bai* put this movie on listing no 3 for the Best Movie for 2012…
4.       Ending/Klimaks Movie yang memerlukan pemahaman sama ada sebenarnya binatang-binatang yang diceritakan oleh Pi itu wujud atau sebaliknya.
5.        Banyak pertanyaan bermain difikiran bila filem ni dah habis....

Komen : Two Thumbs Up…dan tengok dengan jiwa dan hati yang terbuka..!! Aku tengok 2 D je…3D punya version should be better aku rasa especially part the ocean scene and Richard Parker itself.

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates