Monday, March 4, 2013

2 Hari Terakhir di Pulau Pinang : Kat Airport Laaa!!

Hari Terakhir di Pulau Pinang...

*Yahooo...abis gak entry Penang nie...*

Malam terakhir takdenya nak ke night market lagi atau nak merayau2 sekitar Batu Feringghi…aku decide nak melepak je kat dalam hostel…packing memana yang patut sambil plan nak hantar poskad keesokkan harinya…pejabat pos sebelah hostel je kan...Pagi last day tu memang excited laa...bangun awal ..bersiap apa yang patut dan terus ke pejabat pos Batu Feringghi…poskad aku beli kat kedai runcit kat bawah hostel sebab aku dah survey dan nampak masa beli air minuman kat kedai runcit tu…selepas siap semua segala urusan beli stamp dan mengepos aku decide nak makan breakfast sebab  masa lambat lagi tuk check out…Disebabkan aku makan hati dengan pakcik dan nasi lemaknya yang tak berapa sedap dan tak berpatutan tu aku decide tuk ke area pantai Batu Feringghi…mana tau ade kedai makan dah bukak kat area pantai…Yang ada cuma satu je dah bukak..Ali Guest House yg punya…tengok menu mahal tapi lantaklah…last day kan kan…spend whatever duit yg ada tapi takdelah sampai overbudget...menu Western takde yang local...lantaklahhh...last day kan..:)

Pejabat Pos Batu Feringghi..
Uncle Bule(Mat Saleh) pun guna Pos Malaysia..
Last view of beach before going back to JB..
Feeling Mat Saleh..
Selepas check out dari hostel dalam pukul 11:40 pagi...terus menapak ke perhentian bas depan Park Royal…no bas Rapid Penang yang direct ke Penang Airport ialah bas no 103…dalam sejam tunggu gak..so aku straight ke airport sebab tak larat nak menjelajah Penang lagi especially area Georgetown dengan backpack yang sarat dengan barang *kang tak pasal2 pengsan takde sape nak tolong*…sampai je kat airport dalam pukul 3 petang dan memang mati kutu laa sebab flight lambat lagi...Flight aku pukul 9:45 malam selepas diubah dari pukul 10:45 malam…nasib baik diubah so taklah terlalu lewat aku sampai ke JB...so sementara nak abiskan masa dengan melantak di McDonald dan McCafe ...dalam pukul 7 malam dah check in baggage...dan tunggu sampai flight boarding announcement...Selamat Tinggal Penang 2013...Insya-Allah jumpa lagi...!!

Starbuck Pandu Lalu @ Drive Thru...First time nampak..
Check In
McCafe...first time gak..sedap kek tu..tapi kopi tu terlalu power..
First time gak tahu ade tempat tuk charge elektronik device kat Penang Airport nie...convenient laaa!
Dipanggil "Internet Lounge"

Komen : Bila laa nak pegi lagi nie...!

i'm shin... i'm inesen said...

senang ek ada tempat cas henpon.. xde la nak kena cari kat area food court mcm fast food.. berebut nak duduk kat table yak area tu ada plug

luddin said...

betul tu shin...especially kalau bateri handphone dah nak kong...

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates