Saturday, March 9, 2013

0 Aktiviti di Aeon Jusco Permas Jaya

Assalamualaikum,
Hari ni boleh dikatakan hari Aeon Jusco Permas Jaya…dari lah sibuk menukar/merenew kad Jusco yang nak hampir expired serta mengutip voucher Jusco yang dikirimkan melalui SMS*Thank you AEON*…rega kad keahlian Jusco adalah Rm12 setahun…tapi memandangkan banyak shopping mall Jusco kat area JB ni*ada 4 tau…Permas Jaya, Tebrau City, Bukit Indah, dan Skudai* makanya aku dengan gigihnya merenew selama 3 tahun sebab dapat free setahun…so kena bayar RM24 je…ok laa tu berbaloi sebab banyak barang jugak aku beli kat Jusco especially sushi…nak makan kat Sushi King macam mahal la pulak kan…so beli yang murah je…barang lain ade gak...tapi aku rasa barang grocery yang paling banyak..

RM24 tuk 3 tahun!
Voucher bernilai RM40..kalau beli seluar dalam pun baru dapat 3 helai je..hehe!

Aku dapat jugak free voucher bernilai RM40 …ini bukan voucher yang redeem point tu tapi memang Aeon bagi free RM40 kata officer kat situ laaa…*maybe loyalty kot…org dah bagi ambik je la kan*..ok lepas semua siap bagai kad baru pun dah dapat…maka agenda utama diteruskan…main purpose aku ke Jusco ni sebab nak cari buah…lately badan lesu semacam je… tak sure kurang vitamin  ke…faktor umur ke…tapi dapatlah beli Apple, Oren, dan Plum…hopefully kalau makan buah2an ni dapat tambah mana2 vitamin yang kurang…Insya-Allah…kalau ikut kira-kira dah 3 bulan tak makan buah2an…lagipun food pyramid memang galakkan makan buah2an nie… 

Gambar apple ni sepatutnya melintang...bukan menegak...lantaklah!

Plum ni masam..nasib baik beli 4 biji je..

Merembes aku tengok buah oren nie..

Piramid Makanan...Kena banyak makan buah gak!!

P/S aka Komen : Rega buah-buahan mahal laaa...Kerajaan takde bagi subsidi ke?

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates