Sunday, August 19, 2012

0 Eid Mubarak & Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin


Setelah diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja Malaysia dan , maka confirmlah hari Ahad, jatuh Hari Raya Aidilfitri bagi tahun 2012 nie...semoga hari raya kali ini membawa erti kepada kita umat Islam..Ade sedara Muslim kat Syria tu sibuk berperang jadi bersyukurlah kita dapat meraikan hari raya ini dengan keadaan aman...Aminn!!

1. Selamat pulang ke kampung *sape yg ade kampung laa*...berhati-hati di jalan raya...jangan jadi penyumbang statistik kemalangan
2. Makan secara berhemah...jangan terlalu mengikut nafsu * dapat kekang nafsu ke? ketupat, rendang, tart nenas, blueberry cheese tart, kek lapis, bahulu, dan lain2...mati laaa...sia2 je pose sebulan...haha!*
3. Menghayati erti Syawal sebaik2nya...Insya-Allah!!

Kisah Menjelang Raya
Aku tak menganyam benda nie..
Tahun ni aku TAK ambil kontrak menganyam ketupat...macam malas je tahun nie...abah ngan adik aku je yang menganyam...Hari terakhir ni takde keluar ke mana2 pun cuma pegi cari kuih last minute kat Azhar Food...bukan beli banyak pun setakat kuih makmur saja...selebihnya melepak kat rumah...tapi cuma ditakuti hujan akan menyebabkan mood raya kali nie'basah"...dan cari kasut raya tuk mak dan abah aku..
Proses memasukkan beras..bukan aku jugak..
Aku takde benda nak dibelinya...rasa dah cukup kot..cukup2lah tu...beli yang perlu je...lepas ni nak tukar bateri jam tangan lagi...rasanya nak kena pakai duit lebih sikit..



Bata kat Jalan Kluang...
Besar kedai nie...Banyak pilihan gak..

Selamat Hari Raya Aidil Fitri...Maaf Zahir dan Batin!

Komen : Ramadan berlalu pergi meninggalkan kita...Syawal kini menjelma!!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates