Wednesday, August 29, 2012

0 Hari Raya Kelapan di Singapura - Maaf Lahir Dan Batin!


Tajuk tak boleh blah...hehe!! Masa orang ramai tengah sibuk balik dari cuti raya yang lama pada hari Ahad lepas aku pulak  sibuk pegi ke Singapura...Kekononnya nak tengok decoration Hari Raya kat Arab Street tu...mana tau ada kan dan lain daripada yang lain compare kat Malaysia nie...memang ada tujuan tapi disebabkan hujan dalam masa perjalanan aku fikir2 terpaksa cancel plan, mungkin hari lain kot...Bertolak lambat dari rumah ke Larkin dalam pukul 11 pagi...Clearance kat Tanjung Puteri checkpoint kastam takde masalah sangat sebab orang tak ramai...Mungkin sebab orang ramai masih dalam mood raya tu yang malas nak keluar...so line memang clear la masa pegi bertolak dari Larkin dalam pukul 12 dan dalam 1:30 petang dah sampai ke Queen Street...
ISETAN Orchard
Roadshow KOPIKO
Masa dalam perjalanan hujan pun turun so aku decide nak tukar plan...pegi ke Orchard Road dulu melilau memana yang patut kat situ....tapi takde yang menarik...:( *selamat duti tak keluar*...Dalam pukul 3 petang dah balik ke Bugis...sempat solat di Masjid Sultan dan melilau kat area tu...takde decoration yang aku boleh kata adanya suasana Hari Raya...cuma ada banner yang tertulis "Selamat Hari Raya Idilfitri Maaf Lahir Dan Batin"...cuma aku notice ada monumen baru sebelum masuk kat area masjid Sultan nie...macam ada tugu-tugu dengan lukisan di depannya...
 
Selamat Datang Ke Masjid Sultan 
Ruang dalam masjid
Jalan baru/Pintu gerbang ke Masjid Sultan
Monumen sebelah kiri/kanan
Monumen sebelah kanan\kiri
Tu dia...ada bendera Singapura kat masjid..baru lepas hari Kemerdekaan Singapura
 
Masa dah melilau dekat area-area masjid sultan ni aku sempat la beli key-chain murah dalam SGD2 tuk lima key-chain. Disebabkan dah berjalan agak jauh ditambahkan cuaca yang mendung selepas hujan tadi dan dijadikan cerita  aku tak breakfast sebelum pegi maka aku decide nak makan nasi beriyani yang famous kat Restoran Zam Zam...nasi beriyani ayam aku pilih ngan limau ais tuk kasi kenyang perut...lepas makan dengan pelahapnya sopannya perjalanan balik dimulakan sebab takut ada masalah orang ramai plak...tapi sangkaan aku meleset, memang tak ramai orang...mungkin semua orang dalam mood perayaan dan mood bercuti lagi kot...
 
Mana ayamnya??
Tu dia...kena timbus dengan nasi!!
Alhamdulillah...lapo punya pasal!
 
 
Komen : Tujuan asal nak tukat bateri jam...tapi takpelah lain kali je!! 
 
 
 
 
 

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates