Thursday, April 19, 2012

0 Mencari Seafood di Pantai Senibong

Tetiba je rasa nak makan seafood...udang...ketam...sotong...siakap...kerapu...perghh...dah lama gak tak berseafood especially kat Senibong kat Permas Jaya, Johor  Bahru...Tuk masuk dan parking dalam area Senibong ni parkingnya RM2.00...kiranya entrancxe fee...sebelum ni takde pun charge tapi 3-4 tahun yang lepas kot baru ada charge nie...aku pun dah lama tak ke sini...asalnya tempat makanan kat Senibong ni merupakan satu perkampungan nelayan...tapi disebabkan arus pembangunan maka dinaiktaraf sebagai tempat pelancongan dan pusat restoran makanan laut...
           
                                               Menu yang RM69...sebab ada ketam!!
Banyak restoran2 kat dalam nie...so pilih la mana yang agak berkenan...tapi yang pasti bukan Sixth Corner(yang ni aku tak sure namanya tapi famous sebab masuk dalam Jalan-jalan cari makan katanya)...Aku pegi restoran apa ntah namanya(Anjung Senibong kot)...tak kisahlah...aku ambik set tuk 2 orang...tuk 2 orang makan ada dua set...set yang berharga RM49 dan RM69...bezanya set RM69 ada ketam...sebab mengidam ketam maka aku ambik set yang RM69...Tapi disebabkan Angah tukar air kelapa maka jumlah bayaran yang kitaorg makan ialah RM72...Hmm takpelah ketam punya pasal...Masa menunggu tak lah lama...layan je lah gambo makanan yang aku order nie...sorry le dapat tengok gambo je...Haha!!

Siakap 3 Rasa!
Nasi putih mesti ada...sebab org Malaysia!
Teh O Laici Ais(termasuk dalam set yang aku ambik)!
Sotong goreng tepung(aku kasi rating low sebab sos cili tak sedap dan main tabur atas sotong je)
Air kelapa dan tomyan yang cair... :(
Ketam black pepper tapi kurang rasa!  :(
Kailan ikan masin yang kurang rasanya jugak!! :(
Nampak macam menarik je gambo-gambo kat atas kan...tapi sebenarnya rasanya adalah amat kurennggg!! Ape2 pun rezeki tu...kena bersyukur...kang kalau sedap2 sangat pun kena darah tinggi plak tak pun kencing manis tak pun kolestrol tinggi...baru tahu!!!Mungkin next time kena cuba Six Corner jugak...Insya-Allah!!

Komen : Alhamdulillah!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates