Wednesday, April 4, 2012

0 4th International Putrajaya Hot Air Balloon Fiesta 2012 - Part 1



Date : 15 - 18 March 2012(Penulis blog pegi pada 17 & 18 March 2012)
Event : 4th International Putrajaya Hot Air Balloon Fiesta
Location : Monumen Alaf Baru, Precint 2 Putrajaya

First time ke Festival sempena Belon Panas 2012 Putrajaya  nie...aku memang teruja..pegi pada hari Sabtu dan balik pada hari Ahad..Aku pergi pada 2 hari terakhir sebab tu time weekend...kalau nak tunggu hari lain tak boleh sebab aku bekerja...cari duit nak makan..journey ke Putrajaya macam biasa....sila baca entri-entri Putrajaya sebelumnya kalau nak tahu macam mana aku sampai ke Putrajaya...

Lokasi dan tapak pesta..tapi jadual aturcara takde..!!
First day kat Putrajaya sampai dr BP dalam pukul 1 tengahari...plan lunch kat Secret Recipe sebab mcm teruja...tapi aku rasa makanan kat Secret Recipe macam dah tak lagi relevan pada tekak aku...makanan dia macam dah biasa2 ..tak setimpal dengan harga yang aku rasa semakin mahal..size makanan takdelah bertambah dengan kenaikan harga tuu..heheheh...kecuali kek2 Secret Recipe nie masih mendapat tempat di hati aku.....masih sedap lagi(memang laaa..yang manis2....yang berlemak2 memang sedap laaa)..memang habiskan masa dengan melepak kat dalam Secret Recipe nie sebab my sister cakap belon naik pada waktu pagi ngan petang je....
Hiburan sampingan selain belon!!
Tapak pesta jualan makanan,minuman n ntah ape2 lagi..!!
Bakul belon..ape dalam tu??
Tong gas ngan kerusi je..kalau naik tetiba ada chance tak tong gas tu meletup??
Plan dalam pukul 4:30 petang baru gerak ke tapak belon kat Dataran Monumen Alaf Baru kat Precint 2....masa sampai cuaca boleh tahan...mencanak2 panas bukan main....pusing2 kat area gerai jualan sambil minum free air Mountain Dew ..sebab free punya pasal dan cuaca panas(espeially bab free tu laaa) sampai 2 kali pegi booth Mountain Dew...lepas dah penat pusing2 area jualan....aku dan adik aku decide nak lepak2 je kat area belon2 panas...tak larat nak gerak lagi dah...

Jenuh tunggu belon nie..!!
Ok dah nak tegak..
Hampir!!!
Orang ramai dah start snap menyenap!!
Wokeyy...finally!!
Tapi ntah camne memang jadual pesta belon nie haru biru laaa...nak dekat pukul 7 malam baru belon nak naik...memang sengal..nasib baik tak hujan sebab sebelum tu langit memang gelap dan siap ada guruh lagi...tapi mungkin rezeki aku kan...datang dari jauh..hehe!! Lupa nak bgtau adik aku cakap pengunjung kat pesta nie boleh naik belon nie dengan bayaran RM10 je tapi tempat adalah terhad....and memang sure korang tak akan dapat punya kalau korang datang lambat....so bila dah gelap tu memang hampeh jugak nak ambik gambo sebab kena ada skill dan flash yang canggih manggih...aku punya kamera belum sampai tahap tu (dalam mode merendah diri..hehe!).Disebabkan gambo pun tak memuaskan so aku dan adik aku decide tuk ciao lagipun esok masih ada lagi satu hari kat belon panas fiesta nie...
Aku suka pokok tu..sebab ada muka dan mata...ada karakter!!
Vely colorful...lenbow lenbow(very colorful...rainbow rainbow)
Ni kat area belon2 yang lembab nak naik!!
Tune Talk dan Balloon kek tak jelas sangat....takpe next day ade!!

KOMEN : Excited gilosss tengok belon2 tu...Tunggu next entri pasal kek tingkat-tingkat terbang!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates