Tuesday, October 25, 2011

0 Review : The Thing


Salam Isnin...
Lately ni aku macam tengah dilema blues yang ntah hapa...sindrom MALAS pun ada...nak update banyak benda pasal trip pun tertangguh je...hmm...banyak hold dulu pasal entri trip....sambung pasal movie review aku plak....kang kalau tunggu punya tunggu memang tak ke mana.....dah namanya INSAN yang kerdil kan.....hahaha!! Aku memang pernah tengok yang cite The thing tahun 70'an atau 80'an...aku tak sure sgt...tapi waktu tu tengok masa bebudak memang ngerilah...Kurt Russel waktu tu jadi hero lawan benda alah "The Thing" tu...tapi aku difahamkan yang "The Thing - 2011" adalah prekuel untuk filem yang zaman tuk kaduk tu...
Hebat betul Hollywood kalau bab2 auta atau pusing2 nie...

Sinopsis:
Pengembaraan sekumpulan saintis ke Antartika yang menemui sebuah kapal angkasa yang dipercayai dimiliki oleh makhluk asing dan makhluk asing tersebut dalam keadaan beku untuk dibuat kajian..Seperti dijangka makhluk asing ni masih hidup dan membunuh semua ahli saintis nie..UNPREDICTABLE la sangat....Filem ini jugak Prequel untuk filem dengan tajuk yang sama pada tahun 70'an...hero dia Kurt Russel...budak2 zaman skrg mesti tak tahu dan Kurt ni pun skrg dah jadi atuk2 agaknya...

Kritik:
1. Kebanyakan pelakon2nya bukan yang popular...aku pun tak berapa kenal sangat...
2. Suspens, thrill, ngeri....semua elemen ni ada...

Komen : Recommended NONTON!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates