Thursday, October 27, 2011

0 Hari Ketiga di Kuching : Jong's Crocodile Farm, Annah Rais Homestay, and Orang Utan's Semenggoh Wildlife Centre


Lupa nak bgtau masa tour kat Dayang Salhah dah beli 5 jenis kek lapis...Lepas Rizal tour guide kita dropped kat hotel...aku dan Abg Z reronda kat area Riverfront ni sekali lagi..tapi kali nie kat area Riverside Majestic...Yahoooo!!...baru aku jumpa tugu kucing yang selama niebanyak orang bergambo..dekat je dengan Tune Hotel...snap2 mana yang patut..PUAS!!! macam orang jakun pun ada jugak...Malam tu MELANTAK makan lagi....naik bot ke Petra Jaya..lepas makan2...beli lagi kek lapis...:) Jumlah 10 kek lapis aku beli...malam tu hujan turun lagi...LEBAT!!!

Haaaa..ni baru cite Hari Kedua tour or atau hari ketiga kat Kuching nie....Tour hari nie diteruskan ke Jong Crocodile Farm, Annah Rais Longhouse, dan Orang Utan Semenggoh Wildlife Centre.Semua area ni boleh tahan jauh jugak dari bandar Kuching dan dari satu tempat ke satu tempat ni memang jauh laaaa...Pagi tu breakfast kat area Pasar Satok yang famous kalau nak dapat ikan terubuk masin...Rizal kita punya tour guide bawak...aku lupa plak nama restoran ni.. kedai ni kat dalam dia ada banyak kedai kecil...macam jenis makanan ada...yang penting ORDER je...breakfast nasi lemak dengan roti telur...gambo takde snap sebab terlalu lapar...hehehe





JONG's Crocodile Farm
Aku excited nak tengok buaya yang HIDUP nie..especially masa diarang nak bagi makan buaya nie..
tapi aku rasa kalau Hollywood dah boleh bikin MOVIE dah...



Annah Rais's Bidayuh Longhouse.
Rumah panjang yang dijadikan Homestay untuk tetamu yang cuba untuk tinggal dan merasai sendiri pengalaman tinggal di rumah panjang..aku kalau ada peluang nak jugak.,...tapi sebab aku cuti cuma 4 hari je(termasuk Sabtu dan Ahad) kira ok lah dapat tour tempat ni...at least dapat tengok pun jadi...




Orang Utan Semenggoh Wildlife Centre
Masa kat sini aku memang teruja nak tengok orang Utan nie...tapi orang Utan yang mula2 muncul nie memang tak mau turun2...asyik bergayut je kat atas pokok tu...jual mahal betul...tapi nasib baik ada due ekor yang ok...kira lapo bebeno laa tu...kalau tak..maunya diaorang nak turun...

Petang tu sebelum tamat tour mintak si Rizal anto ke pasar Satok..sebab nak beli ikan terubuk masin...harus beli tuk ole-ole...kali ni punya tour memang penat gila sebab banyak area kena cover..lepas tu dari satu tempat ke satu tempat yaa ampunn....punyalah jauh...lagi masuk dalam hutan nak tengok orang Utan...ironik je bunyikan...tapi aku boleh kata banyak area dah cover dah kat Kuching nie....Malam tu hujan turun lebat lagi...aktiviti terbatas...lepas makan layan je dua2 bijik mata....esok dah nak balik...tapi sebelum tu packing memana yang patut....ZzzZZZzzzz!!

Komen : Penat gila tour hari nie ...tapi rasa memang berbaloii.....Sorry gambo punya
caption malas nak tulis... :)

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates