Monday, October 17, 2011

0 Hari Pertama di Kuching - Kuching Waterfront Part 2

Ternampak aku display DISCOUNT 65% -RM268 Price before RM415...terkesima aku dibuatnya..tertarik seperti ada magnet...maklumlah sebab kitaorg belum ada plan atau tour untuk 2 hari berikutnya...RM268 untuk 2 hari per person..entrance fee semua termasuk sekali dalam tour nie..tour guide pun ade sekali...aku pun diskus2 ngan abg Z..nasib baik dia ok je....memang dia kena ok sebab dia yang kena cari aktiviti..last-last aku jugakk kan yang dapat..
Ngap Sayottt!!
Bangunan Parlimen yang baru!!
Jauh menapak...
Sekitar Waterfront
Mat Saleh pun ada..
Confirm je gedebak gedebuk segala dengan tour agent tu...plan petang tu diteruskan dengan berjalan sambil cuci2 mata kat Waterfront...personally aku suka environment dia....berhadapan dengan sungai....dan bangunan Astana dan Parlimen yang baru di seberang sungai atau dikenali bahagian Petra Jaya..Kek Lapis Dayang Salhah yang popular tu ada kat area seberang sungai nie(nanti aku cite).....kalah Danga Bay yang dah nak lemas tu...rasanya nak tenggelam dah..!!(tak baik ko kutuk negeri ko sendiri...hehehe!!)

so 2 hari kat Kuching ni dah penuh occupied dengan aktiviti tolak dengan hari pergi ngan hari balik..
1. Hari Kedua - Kampung Budaya or Cultural Village, Muzium Kucing, Muzium Sarawak, dan Kubu Marghuerita
2. Hari Ketiga - Jong Crocodile Farm, Annah Rais Longhouse Homestay, dan Pusat Perlindungan Orang Utan Semenggoh.


Enter frame.... :)
masa berlegar2 atau menapak2 kat area2 waterfront...cuaca boleh tahan panas gak...panas nak hujan....berpeluh..tapi excited punya pasal...harung ajerr...ramai jugak orang kat sini....orang Bule a.k.a Mat Salleh pun ada...budak2 agas pun ramai....kat sini aku sibuk snap2 mana2 yang patut tuk dijadikan kenangan...sambil jadi model sambilan..... :)

Tak naik pun...RM60
Ada tempat makan....open space teater untuk show...Sarawak River Cruise tuk melayari Sungai Sarawak for RM60..tapi aku tak naik pun...lepas menapak2 kat area Waterfront yang aku anggarkan dalam 3 km....perut pun dah lapo...malam tu melantak laksa Sarawak ngan Nasi Goreng Seafood...2 menu sekaligus......lapo punya pasal...tapi aktiviti menapak Waterfront buat rasa diri aku tua je(*sambil berdehem2*) hahaha!! Masa nak balik ke seberang hujan dah renyai2...tapi nasib baik tak lebat sangat...sempat sampai balik ke Tune Hotel...bila nak tido tu hujan turun dengan lebatnya...sebelum tido tu dengan harapan janganlah esok masa tour hujan...nanti rosak plan..!
Laksa Sarawak
Laksa Sarawak pakai mee hoon @ mee siam
Nasi Goreng Seafood melantak la sangat.. :)
Kat area depan Waterfront

Komen :  Masa ni terfikir kat manalah tugu kucing yang orang selalu bergambo tu!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates