Monday, May 7, 2012

0 Harga Sebuah Drama Bebelan di Body Shop

Tujuannya nak redeem 15% voucher yang kat dalam ChatBook tu maklumlah bukannya kaya sangat nak beli bila takde diskaun ni...:( Aku dapat buku yang dipanggil chatbook ni kat Body Shop Johor Premium Outlet...dalam ni ade discount voucher yang pelbagai tuk produk Body SHop) and aku tak nampak pun kat mana-mana Body Shop yang ada kat shopping mall...confirm kedai2 tu tak nak golongan customer tahukan...mana tau kalau ada pun diaorg nyorokkan...sape tahukan?? rugi maaa kalau customer tahu ada diskaun...hmmmm(sangka buruk lagi)

Adalah dalam 15% diskaun...memula tu aku ingat kena beli satu produk tea tree(apa tea tree nie?...pokok teh ke??...nanti aku buat entri lain laa)je untuk voucher diskaun tu...rupanya tidak(ingatkan dah terror menterjemah bahasa Inggeris...rupa2nya masih hauk lagi...)kena beli set skin clearing regime(foaming cleanser,toner, dan lotion) baru dapat 15% diskaun...dalam hati dah menyumpah dah nie...silap sendiri nie tapi takkan nak tunjukkan...so aku cakap ok lah dan aku pun tanya total semua rega barang2 tu berapa kan? mana tau tak cukup duit...

Regime Set yang tak perlu!!

FLASHBACK JAP: masa aku mula masuk dlm Body Shop nie...satu budak trainee entertain aku...kira budak baru lagi laaa siap ada tag trainee kat baju dia...aku pun tanya kat dia pasal 15% voucher tu and tunjuk kat dia voucher yang aku dah gunting/kerat tu and dia cakap x berapa sure and nak tanya 2 supervisor dia sambil bawak aku punya voucher tu...kat belakang...lama la gak dia kat belakang tu dalam 5 minit tanya2 kat Supervisor dia...sambil tu aku belek2 produk2 tea tree tu...tapi aku rasa bebudak 2 supervisor ekor tu pun tak berapa sure sebab suara background yang aku dengar diaorg memang tak berapa pasti...pas tu budak trainee datang balik kat aku dan cakap boleh pakai voucher tu...tapi kena beli regime set...macam yang aku story sebelum nie

Dijadikan cite masa nak bayar tu...regime set tu diaorg salah ambik product...time ni aku dah start nak naik angin(masih cover) sebab kalau produk yang diaorg salah ambik lg mahal camne...aku sound laa(memula secara baik) kat 2 supervisor ekor yang cakap salah nie yg diaorg kena make sure laa betul2 info tu...dan sebagai jurujual dia org kena tahu laa...BETUL tak?? Diaorg senyum2 kelat dan kata OK OK!...macam endah tak endah je...

TAPI...................bila diaorg terkulat-kulat kat depan cash register tu aku pun pelik la ...aku pun tanya kenapa? Diaorg cakap kena cari CODE SALE...tak tahan tu yang sorang tu cakap "Rilek laa abang...abang boleh tunggukan? takde pegi mana2 kan lepas ni?" Statement ni buat aku meletup...aku sound balik(time ni memang darah menyirap laaa...) aku cakap macamana diaorg boleh tak tahu sedangkan buku tu Body Shop yang keluarkan..Tadi dah lah salah bagi info kat budak trainee tu pasal regime set produk tu...:)  Time nie 2 supervisor ekor tu dah aware yang aku dah nak naik angin sebab suara aku dah tinggi sikit...

Time tu jugak dia org call supervisor yang ntah kat mane2 ntah pasal code sale tu...Tapi time nie aku memang start membebel je pasal lack of knowledge diaorg...Masa pembayaran budak trainee tu lah yang entertain aku punya purchase...yang 2 supervisor ekor tu terkulat2 kat belakang kaunter sambil minta maaf...Aku saje je buat muka tak puas hati...buat drama...last salah sorang supervisor tu cakap slow2 kat budak trainee tu...bagi abang tu XXXXXX tu satu...kira  nak rasuah arrr....Hehehe!!Aku ambik jelah...free apee!! Terus belah dari Body Shop!! Ape XXXXXX tu? Kat bawah ni haaa!



Harga bebelan = Free sample
Apepun customer is always right..kalau tidak x dpt free sample nie...betul x?
Komen : Penat2 sekolahkan budah 2 supervisor ekor tu dapat satu free sample je...!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates