Monday, May 14, 2012

0 Movie Review : The Avengers


Bak kata orang sebelum nasi menjadi bubur...sebelum rebung menjadi buluh...sebelum hangat2 tahi ayam menjadi sejuk maka dengan ini aku nak cepat2 mengreview(ada ke perkataan ini?) cite The Avengers ini...
Disebabkan aku ambil cuti tahun yang pertama kalinya dalam tahun nie(perghhh!! Banyak lagi balance nie..)
pada hari nie...maka tengok cite The Avengers nie jadi agenda utama...dan tiket adalah murah pada waktu siang compare ngan waktu malam (RM10 siang...RM15 waktu malam...dulu waktu siang RM9 je kalau hari Sabtu dan Ahad untuk tayangan sebelum pukul 12 tengahari)

Sinopsis/Plot/Watak:
Daripada Marvel Comics yang menghimpunkan superhero2 atau adiwira seperti Iron Man, Thor, Hulk, Captain America, Black Widow, Hawkeye yang diketuai oleh Director S.H.I.E.L.D Nick Fury(aku rasa tak perlu aku nak mengexplain pepanjang sebab korang semua mesti dah tahu sape semua superhero ni)Antagonis atau bad guy kali ini ialah Loki, saudara tiri Thor. Aku masih merasakan elemen-elemen cerita Thor(korang kena tengok cite Thor kalau nak tahu apa yang aku maksudkan) ada di dalam filem The Avengers nie...Kalau dalam filem Thor tempat pertempuran berlaku dibandar terpencil kali ni tempat
pertempuran berlaku di bandar New York city. Loki bercita-cita untuk memerintah bumi dengan membawa sekumpulan tentera dari dunia luar dengan mengggunakan satu bentuk tenaga yang bernama "The Tesseract". The Tesseract ini yang boleh menghubungkan antara bumi dengan dunia luar.

Iron Man  or Mr. Tony Stark

Adegan-adegan Yang Menarik::1. Tony Stark aka Ironman dengan Dr Bruce Banner aka Incredible Hulk - Scene Lab dan kata kunci "cucuk"
2. Adegan antara Hulk dan Thor selepas menewaskan penceroboh di dalam kapal S.H.I.E.L.D. Klassik!
3. Efek khas yang realistik antara babak pertarungan.
4. Stan Lee the guy behind all these comic characters ada CAMEO towards the end of the movie!
5. Aku tak nak spoil mood korang kalau cite lebey2...Hehehe!

Steve Rogers or Captain America

Natasha Romanoff or Black Widow

Komen : Kena tengok dan enjoy the popcorn!!


0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates