Saturday, December 31, 2011

0 Last Day of 2011 - Orchard Road Singapore

Tahun 2011 sudah sampai penghujungnya...so macam2 lah plan laa eaa...bagi company atau kilang2 yang ambik cuti public New Year...boleh sambung/lajak cuti hingga hari Isnin sebab New year jatuh hari Ahad...memandangkan aku tak tahu nak buat apa kat JB nie...fikirlahh apa nak buat....last2 aku decide nak pegi oversea...perghhh....amacam?? ade kelas??...hahahaha...

Aku pegi seberang tambak je....walaupun aku tahu macam nak bunuh diri je nak masuk Singapore masa hujung tahun dan orang nak sibuk2 nak celebrate New Year 2012..tapi redah je laa....kalau duduk rumah pun bukan dapat tengok ape2.....tapi aku bukannya nak celebrate ke ape sampai tengah malam dia org celebrate countdown tu....just sampai pukul 4 petang aku caloooo balik laa JB....


Aku pegi area Orchard je...itupun dah tak larat...kaki macam sengal2...maklumlah dah tua.... :(...Memula pegi Hard Rock Cafe...bukan cafe dia sorry aku masuk shop dia....sesaje masuk dalam tu walau pun dah beribu2 lemon masuk dalam tu(yang ni propa...tapi memang byk kali masuk laa)...lepas tu snap2 saki baki deco Christmas kat Forum Mall sebelah Hard Rock nie.....masa nie dah rasa kaki sakit...so aku decide nak pekena Ayam Penyet Ria kat Lucky Plaza...so far belum cuba menu yang lain...asyik order boneless chicken penyet dan iced lemon tea....BON APPETITE!!!
Bila perut aku dah kenyang....kira tenaga ada balik dah...walaupun sebelum tu memang aku makan roti je tuk breakfast....tapi aku perasan kaki masih lenguh lagi dan sakit....adakah petanda umur dah semakin lanjut... :(
Lepas tu acara merayap diteruskan dengan menyusuri Orchard Road nie....sebenarnya aku pegi turun Singapore nie sebab nak tengok kalau ada sale2 hujung tahun yang luar biasa....sambil tu boleh laa menghabiskan/memperabihkan sedikit(bukan semua) duit bulan terang tuu....buat2 kenangan dengan beli barang.....bolehkan??? Bagi aku bukan membazir....diri sendiri kena bagi reward jugak apaaa....Tapi sebelum balik JB masuk lagi Abercrombie & Fitch nie...konsep butik nie unik laaa......macam masuk kelab malam...dan
ada unsur-unsur sensualiti(betul ke nie? tak caya tengok kat bawah nie...)

Benda-banda yang dibeli tuk dipakai di tahun 2012:
1. Hard Rock Singapore T-Shirt - Yang ini aku punya....dari SGD42.00 ade VIP Card less 10 %
jadi SGD37.80
2. jam Tangan Fossil - Orang punya aku belikan....
3. Uniqlo Fleece Jacket - Yang ini aku punya...sempena 3rd anniversary sale...dari SGD34.90 jadi SGD 24.90
4. Topman(yang ni aku beli masa on the way balik singgah sekejap kat Tebrau City..dari RM153.00 jadi RM76.50)

-Gambo takde, aku tak kuasa nak ambik...

Komen : Perjalanan pegi dan balik dari Singapore takde masalah sangat...dan bersyukur kepada-NYA atas rezeki yang dilimpahkan...Alhamdulillah..



0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates