Sunday, January 2, 2011

1 Last Day of 2010 : Hajah Maimunah Restaurant and Sultan Mosque Area - Part 1

Salam kembali...
Selamat Tahun Baru....Bagaimana dgn sambutan Tahun Baru korang semua.. Apa? kat River Thames,London...kat Times Square, New York...furghh...Hebat la korang...Aku cuma follow 2 artis tersohor tanah air iaitu Cik Adibah Noor and Dato' Siti Nurhaliza untuk melihat pokok Krismas kat Orchard Road walaupun orang dah nak sambut Tahun Baru......ntah ape2 artis terkenal nie..backdated sokmo...huhu
Plannya memang nak pergi pada Tahun Baru tetapi memandangkan Malaysia kalah tetapi menang juara Suzuki Cup..(ko tak pelik ke?...hehehe) and PM umum cuti pada 31 Dec 2010. So aku decide dengan Adibah Noor dan Siti Nurhaliza untuk pergi hari Jumaat.
Pada hari Jumaat paginya tu aku decide nak berjogging….sbb dah lama tak exercise....5 round pusing Bukit Layang-Layang tu(nanti aku buat entri pasal nie..tempat riadah orang-orang kat Pasir Gudang nie).....lari-lari anak ngan sambil berjalan...tapi berjalannya lebih byk laaa....dah lebih kurang 4 bulan tak lari...tak leh extreme2 ....
Bertolak ke Larkin Terminal dlm pukul 11 tengahari and plan Jumaat kat Masjid Sultan la....kalau sempat...heheh....Musafir tau... :) seperti biasa SJE(Singapore Johor Express) menjadi pilihan. RM3.30 the tiket price.Sampai je kat Queen Street aku dah lapo gilos..ajak diaorang cuba Hajah Maimunah nie...Nasi Campur Restaurant...
Hajah Maimunah Restaurant: 

ini bukan area-area Kampung Baru ok...ko ingat Singapore takde ke...

Nice and clean..

Amboii akak...aku kat sebelah ni tak pandang pun...lapo eaaa kak...

Popular...byk menang anugerah Skrin...
                      
Menu aku 1. Sambal Paru
                2. Sayur Taugeh
                3. Rendang Ayam
                4. Nasi putih plus sambal belacan
                5. Kopi O ais

 Total : SGD6.70 dalam RM14.00...Nangissss...
Adibah Noor punya makanan..sikit noo...diet ke?

Siti Nurhaliza punya makanan...nak mintak sikit siput sedut tu laaa.

Habis dahh...sedap ke atau memang dah lapo...tapi aku rasa mmg sedap laa...Aku jugak yg belasah siput sedut sampai habis...hehe

Lepas tu kita orang decide jejalan sekejap kat area-area Masjid Sultan nie...


Dah jadi warisan...Istana Kampong Gelam..Penulis blog kelihatan gemuk laaa...

Belakang Masjid Sultan...

Klasik tengok Vespa nii..Red and white...color of Singapore flag..

Penulis blog enter frame lagi...

Hujan pun mula turun....

 NEXT ENTRY : INI YANG KITAORANG NAK TENGOK 4 JAM SEBELUM TAHUN BARU...

DAN INI....

TO BE CONTINUED : FINALLY SCHOOL HOLIDAY IS OVER.......
 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates