Tuesday, February 14, 2012

0 Sentosa Boardwalk to Universal Studio Singapore - Part 2

Sambungan dari entri sebelumnya....sampai dalam Vivo City dalam jam 3 petang....masuk dan tinjau memana yang patut..masuk Zara, dan Uniqlo....memandangkan sekarang musim OFF SALE...maka berputih mata je laaa....tapi actually masa kat dalam UNIQLO aku berkenan kat fleece jacket...berkenan sebab masih ada price reduction lagi....lagipun memang nak kena pakai masa next trip nanti ke Paris van Java.....hehehe..:)takpe abaikan dulu part shopping nie...aku singgah Vivomart sbb nak cari Nestle Yogurt drink dengan Snickers...SGD4.35tuk alas perut...Lepas dah beli aku decide kluar kat luar area Vivo..masa ni la nampak Sentosa Boardwalk nie...Jom ngobror tentang Boradwalk nie...aku estimate dalam 600 meter....sebab sepanjang jarak boardwalk ni diberitahu baki jarak tuk sampai Sentosa Island nie...sila tengok gegambo yang ada jarak dalam kiraan meter...sebelum masuk ke main island akan ada booth tuk menjual tiket dengan rega SGD1..sepanjang perjalanan ni kalau korang penat ada "walking escalator" yang boleh tolong korang kurangkan dari banyak berjalan..(itu alasan untuk orang yang bontot2 berat je nak guna benda alah nie...hehehe)
545 meter lagi...siap ada notis bgtau....
415 meter lagikk...
View sepanjang boardwalk nie...
290 meter....walking escalator ada kalau nak lagi cepat..
Vivo City area!
Sentosa Island area..
Dah dekat dah...!
Lepas bayar...korang jalan straight dan boleh nampak main entrance booth...tunjuk tiket yang dibeli pada penjaga booth....voilaaaa...Welcome to Sentosa Island....dan paling aku tak expect distance nak ke Universal Studio taklah jauh sangat menggunakan boardwalk nie...another 400 meter...kalau totalkan semua adalah dalam 1 kilometer nak sampai ke depan rotating globe "Universal Studio"...Aku tak snap banyak gambo kat depan globe tu sebab familiar sangat ngan benda globe....aku nak explore kat area luar globe ni sebab sebelum ni tak explore sangat kalau datang ke sini...tengok ada satu candyshop-kedai jual coklat yang boleh tahan happening gak dia punya decoration...aku tengok mcm meriah je...
Ticket booth...rega SGD1
Almost there...!
Bawah station monorel...
Mana mau pegi??
Sentosa Visitor Centre...ada soalan boleh tanya kat sini!!

Macam mana la rupa candyshop tu kan???

Komen : Tetiba ada gangguan Grammy Awards 2012...siaran tertunda pulak tu.....mangkuk betul.....!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates