Thursday, February 2, 2012

0 Restoran Hadramawt, Puteri Pacific Johor Bahru

Akhirnya full entry pasal jalan-jalan cari makan kat Restoran Hadramawt ni...biasalah kalau lambat tu...hehehe!!  Nak kata aku minat makanan Arab...tak jugak...tak pernah makan?? pernahlah jugak...tapi dah lama lahh..Kalau makan yang betul2 authentic memang aku tak layan sangat...tapi disebabkan ada orang berbesar hati nak belanja....dua2 tapak tangan aku tadahkan...mahal tu dalam RM153++ tuk dua orang...fuhhhh...boleh dapat stok sebulan ayam penyet tu....huhuhu...

Kat Level B1 The Puteri Pacific Johor Bahru..
Interior deco
Interior deco 2
Protokol..
Macam mana x mahal kan...restoran kat hotel...mau tak mahalnya...rasa makanan Arab ni kalau yang betul2 ARab mari memang gitu2 je rasa...nak kata macam takde rasa pun yeaa...tapi kurang2 rasa pun melantak jugak sampai habis...tak baik membazir lagi pun orang belanja dan sebelum makan kat sini memang aku dah bagi perut kosong...dengan harga lebih kurang RM80++ sorang dapatlah rasa appetizer, main course ngan dessert...sila layan gambo...tak lupa ice lemon tea dia boleh tahan ada rasa...
Sup tomato kot...
Salad yang menyedihkan...mana ranch dressing?? hehehe!
Kat atas tu semua gambo appetizer...yang ini main course...aku ambik nasi beriyani lepastu berlaukkan dengan dambing kambing yang direbus...memang macam authentic makanan Arab betul...tengok macam makanan Arab ni kurang berkuah...
Nasi ala briyani ngan kambing!!
Daging kambing yang mcm direbus..
Teh o limau ais yang not bad..
sos atau kuah tuk nasi dan daging kambing tu...boleyy??
Pencuci mulut...mcm tepung custard je aku rasa...
Dessert termasuk teh ni....best..tak manis..
Additional dessert: pisang yang dilenyek beserta madu...mcm jemput2 pisang yang belum di goreng ...tapi takde tepung...
Tu dia rega...leh tahan mahal...
Nasib baik ada yang sponsor...:)

Komen : Sebab orang belanja aku merasa... :) Terima kasih daun keladi..


0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates