Thursday, October 21, 2010

0 The Night at Singapore - before trip to Bali

Date : Wednesday 6 October 2010
Time : After work – 6:00 P:M

Salam.
This is my first trip to Bali and to avoid any mishaps..aku plan nak stay overnight at Singapore before the trip. Pergi naik AirAsia through Changi Airport lagi dekat compare aku pegi through LCCT, Sepang.

So after keje dat Wednesday 6 Oct 2010 aku siap2 nak pegi amik angah yang turut serta for the trip. Mintak tolong another member to fetch to Hentian Teksi at Hentian Kotaraya(This taxi station is specifically goes to Singapore-24 hours)

Sampai je aku terus tanya price to few taxi drivers and standard rate SGD40.
Better to go by taxi..korang tak payah menapak kat check point tu. Duduk diam2 dalam taxi je compare ngan naik bas. Aku malas nak mengangkut beg yang berat-berat tu dan bersesak2 lg klu naik bas.
.
No big hassle at Immigration Check Point and causeway(both Malaysia and Singapore).
Sampai hotel terus check-in hotel(Landmark Village Hotel about SGD205 Nett -pengsannn….!!!).
Mahal kan. Hotel2 kat Singapore memang mahal. Jangan tanya kenapa.


 Boleh laa...paling murah apee!!

Ok laa..bukan nak tdo dalam ni pun!!

                                               TV Tiub lagi...hehehe..dah byk Hotel pakai LCD TV skrg..
After check-in time pun dh pukul  malam.
Tanya angah…lapo tak?…Dia cakap lapo sikit? Perghh….lapo la tuu….
Aku decide pegi Zam Zam sebab restoran ni paling dekat and almost 10 malam. Need a good rest before tomorrow.(This is among the famous restaurant in Singapore especially Nasi Biryani)


Sedap tau! Kene cuba bila pegi Arab Street..

Aku order martabak and angah order Chicken Chop - milo panas and milo ais. Harga semua dalam SGD12(perghh tu dia RM24 for supper…kaya tak??)

P/s Lepas makan2 aku basuh tangan la kat sinki belakang Restoran Zam Zam tu.
Aku perasan yang lantai tu baru je lepas mop ngan sabun.Masa pegi kat sinki  tu ok tapi bila aku dah nak sampai kat meja balik ntah camne tapak kasut aku tu licin terus aku terkucil....terkapai2 .aku jatuh…perghhh…malu….Angah diam je(dlm hati dia mesti gelak gila bXXi)…orang kat kedai dh pandang semacam….aku buat bodoh je..abis nak buat camna kan?

Masa bayar tu buat muka2 takde ape. Balik semula ke hotel. Ingatkan nak pusing-pusing

Arab Street
tapi sebab dah kenyang kitaorg decide balik n terus tidur. Angah layan TV lg malam tu sampai kul pagi(dia kata kat aku..)


                                                                      Bilik 805

Teringat2 sebelum aku tidur.Jatuh terkapai kat meja td. Tangan dan jari2 aku rasa sakit. Bengang pun ade. Hahaha…..

Bangun dalam pukul pagi….Bersiap2 then check out hotel and get taxi to Changi Airport..for SGD18(meter punya arrrr – NO PLAY PLAY u know…Malaysia one can play play)


View dari Landmark Village Hotel-Tingkat 8

Sampai je kat airport aku terus je kat kaunter Web Check-in sbb aku dah checkin through AirAsia nya website. Aku just bayar SGD9 untuk satu beg sbb aku tak beli baggage untuk check-in masa beli package tu. No problem during checkin for boarding pass and at immigration. So far so good.

Changi Airport Terminal 1

Environmental tau...
Dalam hati….BALI here I come!!!!!!!!!!!!!!!!

0 comments:

 

Luddin - Life, Travel, Food, Music, etc. Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates